Deze klachtenregeling heeft alleen betrekking op BOvV vitaliteitscoaches en vitaliteitstherapeuten.

Indien je vindt dat er tijdens een behandeling iets mis is gegaan, dan kun je daarover een klacht indienen bij de klachtencommissie van de BOvV.

Dan kan er iets mis gegaan zijn en dat is iets wat we serieus nemen. Daarom hebben we als Beroepsorganisatie een klachtencommissie waar je je klacht in kunt dienen.

Wie kan er een klacht indienen?

Je hebt zelf de mogelijkheid om een klacht in te dienen over de behandeling die je hebt ondergaan. Daarnaast kunnen klagen: de partners, de ouders (wettelijke vertegenwoordiger) en de naaste familieleden van de cliënt.

Over wie kun je een klacht indienen?

Over de BOvV vitaliteitscoach of vitaliteitstherapeut bij wie je onder behandeling bent of bij wie je onder behandeling bent geweest. Je mag tot drie maanden na het voorval waarover je wilt klagen een klacht indienen. Voordat je overgaat tot het indienen van een klacht is het aan te bevelen om eerst een goed gesprek te hebben met de behandelende therapeut.

Veel klachten berusten op een misverstand en vaak zijn externe omstandigheden de aanleiding voor de bekende druppel die de emmer doet overlopen.

Hoe dien je een klacht in?

Je dient een klacht schriftelijk in bij het secretariaat van de BOVV, t.a.v. de klachtencommissie. Deze klacht wordt door de secretaris ongeopend naar de klachtencommissie gezonden. Deze commissie zal je klacht volgens de procedure, die beschreven staat in de klachtenregeling, behandelen.